Regn

Vilket väder! Idag är det regn och kommer bli hela dagen. Igår var det dol och moln och åter sol. Så en fin dag. Vi (jag) började med vedklyvning. Stod en timme. Det räckte för att ryggen skulle kännas. 

Jag är ju lite rädd om ryggen sen jag hade ryggskott. Så nu måste jag köra styrketräning 2 gånger i veckan har jag bestämt mig för. 

Pappa åkte in på sjukhuset för ett par veckor sedan. Vi trodde han hade fått ny stroke. Men efter många olika röntgen undersökningar visade det ingenting. Läkaren tror att han har slarvat med mediciner som gjort honom sådan. Nu har han lovat mig att inte slarva mer.

Jag blev ju framröstad på jobbet som arbetsplatsombud och skyddsombud, så nu har jag gått klart den utbildningen. Den var så rolig och så otroligt härliga kurskamrater ihop med handledarna. Att nåt så tråkigt som lagar osv kunde bli så intressant. 


Idag måste jag byta däck på bilen. Men först till pappa och hjälpa honom och sen gymmet för träning. Sen däckbyte. 

I morgon jobba igen. Har inte varit på jobbet sen i måndags. Var så skönt med ledig helg efter att ha jobbat 3 helger på raken. 

// Maria