Massage

Halloj!!

Har haft lite fullt upp på sista tiden. 
Förra veckan började en ny kurs, friskvårdsmassage. Under 3 heldagar har vi lärt oss att göra en helkroppsmassage. Så roligt! Trodde jag aldrig att jag skulle tycka. Så nu under 4 veckor ska vi göra 10 helkroppsmassager. Jag har fått 17 olika kunder så det blir ju fler än 10 st och det är ju jättebra så jag får öva ordentligt. Har redan masserat 6 st. Sen tänker jag att jag fortsätter massera hela terminen mot elevpris som jag tar nu. 
Det är så roligt med massage så jag har sökt till massage terapeut utbildning till hösten. 




I söndags följde jag med några klasskompisar till västerås för bouldring. Det var så roligt och ibland svårt. Efter ca 60 min var man så slut i händerna så man orkade inte längre. Men kommer åka fler gånger.




I veckan har vi tränat livräddning i vatten och HLR med dockor. Hjärtstartare också. Bra att påminnas om allt, lätt att glömma när man inte praktiserar sånt. 
Vi har även pratat skador, akuta, belastnings skador. Provat att linda hårt på fotled med kyla. 






Har varit mycket givande och intressanta veckor.

// Maria