Kassör

Då har man gått och blivit kassör i en förening.
Ja det är inte så lätt när vissa saker ska göras direkt och ingen uppdaterad medlemslista, men med lite detektivarbete så klarnar allt lite bit för bit.
Så i morgon ska jag lämna ut kuvert i brevlådor runt i min närhet.
Sen har jag lite mer tid på mig att sätta in mig i detta kassörarbete. Är inte så mycket att göra dock, mer att det är lite att göra 2 gånger om året ungefär. Eller 3 gånger om året kanske. Inte speciellt ofta iaf. Det är ju bra då jag inte vill ha för mycket att göra.
 
Nu har det blivit klart att jag blir den nya vattenträningsledaren i höst ute på Tärna Folkhögskola. Det ska bli mycket spännande och jag blir nog mycket nervös innan det blir av i början på september. 
Men då får jag använda mig av det jag har lärt mig i skolan i vår. Jättekul, samt nervöst som sagt.
 
Så nu under sommaren ska jag göra några upplägg. Så det inte blir samma hela tiden. Göra lite olika musikupplägg. Det ska ju funka för alla. Då vill jag att musiken ska inspirera deltagarna. Ska ha 2 pass på tisdag kvällar. Det första kl 18 den andra kl 19. Ska hålla på i ca 45 min.
 
Nästa vecka skulle dom lägga ut det på hemsidan. Efter det kan man nog anmäla sig.
 
Men nu så har jag semester!
 
Så skönt när det har varit så varmt. 
 
Idag tog jag mig ut på en löptur. 5 km. Det gick bra och jag är nöjd.
Annars har jag tagit med mannen på cykelturer. Det är ju så skönt, även om det också är jobbigt så kan man ju vila ibland under cykelturen. Vi provar oss fram på olika turer. Så det inte ska bli så enformigt.
Men måste ta tag i styrkan också. Den har fallerat totalt. Så i morgon tar jag tag i det.
 
// Maria