Ortopeden

Idag var jag på röntgen och tog kort på handen. En timme senare hade jag tid hos ortopedläkaren. 
Hon sa att allt såg bra ut. Det var en ordentlig fraktur och en spricka. Så jag hade visst tagit i ordentligt när jag klappa till trappräcket. 
Om 3 veckor ska jag tillbaka till ortopeden för att ta bort gipset och träffa rehab.
Sen ska jag träna handen i 4 veckor innan jag är tillbaka på jobbet. 
Men det blir typ 3 dagars jobb för sen börjar jag plugga. Ser fram mot det.

När jag kom till Sala efter läkaren var jag in till chefen och lämnade läkarintyget. Hon är och var rätt stressad över min sjukskrivning, det gjorde ju inte sommaren lättare direkt. Det är en till som är sjuk över sommaren. Men det är ju tyvärr inget man kan göra något åt.

Metakarpalbenet som är av. Det är benet ovanför lillfingret, eller det som sitter ihop med lillfingret.
Föresten, jag frågade läkaren om jag får ge mig ut och springa, det får jag, men bara på asfalt, och lugnt och fint. Kanske i morrn, får se.

Nä nu ska jag sova, vila är bästa medicinen sägs det.
 // Maria 

Dom fina barnbarnen.