Luna

Tanken var att jag skulle hälsa på mitt nya barnbarn Luna i helgen. Men bilen ville annat. Halvljuset slutade fungera, ja men bara köpa nya lampor då, men icke sa nicke, det är nå jäkla special lampor med både hel och halvljus i ett och kostar en förmögenhet. Så Janne började leta på nätet och hittade till slut några som inte gör mig helt pank, men de skickas från utlandet, borde komma i morgon. 

Så träffen med Luna får bli om två veckor istället. 

Det börjar närma sig för oss i äldrevården att få ta vaccin mot covid-19. Ska DU ta?

Vi fick till oss att vi kunde boka för att få vaccin på tisdag, men det strulade med sidan i flera dagar, men äntligen så gick det, så nu har jag en tid på tisdag för första sprutan. 

Idag fyller min hund, sambo, vapendragare, you name it, Babe 10 år. Var tar tiden vägen?! Min fina goa älskade hund och bästa vän. Vad jag älskar dej.

Har varit ledig i 5 dagar. Så skönt det har varit. I torsdags fixade jag med ved halva dagen. Så skönt att få vara ute en hel dag i dagsljus.

Hade tänkt träna då men insåg sen att det hade jag ju gjort hela dagen redan. 

Igår gjorde vi en brasa i skogen och elda ris som bara legat och skräpat ner. Så skönt när det blev gjort, sen grillade vi korv på det. En heldag ute igen.


I fredags var vi till Rasmus som fyllde 20 år.
Vi åt tårta och drack kaffe.

Nu ska jag gå ut och träna i mitt hemmagym sen blir det en stund på crosstrainern innan jag är nöjd.

// Maria