Typiskt

Vaknar i morse före klockan med ont i halsen! Så typiskt, innebär ju att jag inte får jobba. Mår inte dåligt annars. Så det känns ju tokigt att va hemma och känna sig frisk. Hade inte corona funnits hade jag jobbat utan problem. Men regler är regler.

Tog mig en lugn 5 km promenad på dagen. Försökte inte ens få med mig hunden då hon streta emot redan i morse 6.30. Då var det ju inte ens så varmt. Hon har blivit omöjlig de senaste veckorna. Men jag bråkar inte med henne, hon tycker väl iallafall att det blir för jobbigt.
Tog en cykeltur igår kväll till sjön och hem. Så det blev 10 km.

Äter upp smulbären jag gjorde iordning till jobbet.



Efter jag kom hem från promenaden stod det ett flak ägg och en kartong leksandsbröd på bordet på altanen. 
Jag tänkte att det måste vara pappa och det var det. Så snällt av honom.

// Maria