Nattjobb

Igår efter lunch ringde chefen och frågade om jag kunde tänka mig att jobba på natten. Ja det kan jag väl sa jag. Sagt och gjort så blev det ingen vila innan och jag tänkte att har man bara att göra så går det ju. Man somnar ju inte jobbandes iallafall. Kommer till kontoret och kollar i telefonen vad jag/vi ska göra i natt. Såg ut som om vi har att göra. 

Fick jobba med Amanda vilket kändes skönt då jag vet att hon har ju jobbat där så länge och kan allt. Som om inte det räckte så var Salas socialchef Per Ström på plats och skulle va med på jobbet. Han valde att åka med Amanda och mig. 

Med tanke på min åksjuka så hade jag tagit 1 åksjuketablett hemma och så hade jag mina armband på mig. Så dubbel styrka. Gick bra.

Natten flöt på. Några larm här och där och de inplanerade läggningarna och tillsynerna så var klockan 03.00. Vart tog kvällen vägen liksom?!

Vi hade en lugn stund ett tag så Per Ström valde att åka hem där. 

Sen sista rycket. 3 besök. 

Jag hoppas Amanda tyckte jag skötte mig och kände att jag bidrog något. Jag hade i stort sett aldrig träffat någon av dessa vi va till. Då blir man lite tafatt men hon sa vad jag skulle göra.

Jag fick till och med träffa en 107 åring. Tänk ändå att det finns så gamla människor som dessutom bor hemma.

// Maria 


Klockan 04 fick vi stå och vänta på dessa fåglar som skulle över vägen.