Det växer!

Konstigt nog så växer det så det knakar här.

Salladen är enorm. Vi delar med oss till släkt och grannar.


Persiljan när den väl kom upp! Det tog sin tid. Jag trodde att det var kört men den kanske tar så lång tid på sig. Ja vad vet jag. Är ju ingen expert.


Paprikan har nyss blommat och jag upptäckte några paprikor häromdagen.


Gurkor har vi ju redan skördat ett antal. Även tomater.


Sen tror jag att vindruvsskotten jag satte har åtminstonde 6 st tagit sig. 



Med tanke på allt regn som kom idag så hoppas jag det räcker för stunden men det behövs ju så klart mer.



Jag passade på att baka lite idag mellan åskan och nästa åska.

Kanel och vaniljbullar blev det.



Fick kort på våran katt som flyttar in om en månad.


Nä nu dax att lägga sig. Jobb i morgon bitti.

// Maria