Nytt år

Hejsan på Er!

Har inte skrivit på länge ser jag.

Nyår va lugn. Lucas och jag va hemma med Babe och spelade kort och tittade på tv. Som en vanlig kväll. Sen tittade vi på fyrverkerierna. Skålade och så la jag mig. 

Sen har det varit mycket jobb. 

Förra måndagen var jag till vetrinären med Babe och det visade sig att hon hade livmoder inflammation. Så i förrgår var vi tillbaka och hon blev opererad. Usch, det var hemskt att lämna henne. Hon gnällde och ville följa med mig. Tack och lov att jag hade Lotta med mig som stöd.  Jag fick åka och hämta henne vid 16.30. Janne var med då så jag kunde sitta med henne i baksätet. Hon va rätt så hög då. Men så eländig hon va. Hon fick en body på sig och så fick vi med en extra hem. Hon är jätteduktig med att ta medicinen och är inte ett dugg irriterad över bodyn som jag trodde. 




 I eftermiddag ska jag ha medarbetarsamtal med förra chefen. Har nyss fått en ny chef för 1.5 vecka sen så vår gamla sköter samtalen. Det är bara jag kvar. Skulle ha haft det för 3 veckor sen. 

Jag har som sagt semester nu. För det första för detta med jycken. Sen i morgon åker jag till gran canaria i 2 veckor. Ska bli skönt med värme nu. Här yr ju snön ner. Har kommit 1.5 dm sen igår. Babe hade svårt att gå i snön men hon hittade ett bilspår att gå i. Så jag ska packa det sista idag. Ute i sista stund som vanligt. 

Ska skjutsa Lucas till pappan i eftermiddag. 

// Maria