Lidingöloppet

I söndags tog jag tåget till Stockholm. Faster Ingegerd mötte upp vid centralen. Så fyllde vi på mitt tunnelbanekort så vi kunde åka. Tog så tunnelbanan till Ropsten och där stod det gratisbussar och väntade. Bara kliva på och åka till Lidingö vallen för att hämta nummerlapp.

Vi gick runt lite och tittade innan vi gick vidare till grönsta gärde där start och mål va. Det var otroligt mycket folk. Vi satt oss på läktaren och såg vinnaren gå i mål. Hon sprang på ca 34 minuter. Så var det dags för mig att gå till starten.

Så drog vi iväg. Mycket folk och var tvungen att stanna flera gånger men sen var det bara att springa på. Mycket backar var det. Jag blev så slut på backar. Så när abborrbacken väl kom så förstod jag att de andra va ju ingenting....540 meter lång backe, 50 m hög. Det gick inte att springa uppför den. Fy fan vilken helvetes backe.

Efter gång och jogging om vartannat kom jag i mål till slut på 1 timme 12 minuter 21 sekunder.

Fick 2 tågbiljetter att åka vart jag vill i Sverige.

När allt va klart åkte vi till t centralen. Åt på Burger King. Sen var det dags för mig att åka hem.

// Maria